Apple MacBook Pro 13" Retina 2013

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook Pro 13" Retina 2013 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

olovv100 10-09-2014

Geweldige laptop, alles is perfect ik wil nooit meer iets anders. hij doet precies waarvoor hij gemaakt is. het meest geweldige aan deze laptop vind ik de batterij, ik haal rond de 11 uur werken in pages tijdens colleges met het beeldscherm op ongeveer een derde van het max. dit is nog meer dan dat er opgegeven word.

Chantal K 25-12-2013

Heel erg blij met deze laptop, hij is heel erg snel, wordt niet warm en de extra mogelijkheden met mijn andere Apple apparaten blijven me verbazen!

HJ1964 12-11-2013

Correctie op de vorige review.
In de documentatie (die ik nooit lees) van het Thunderbolt display zat wel degelijk een MagSafe converter. Deze hoeft dus niet apart besteld te worden!

HJ1964 10-11-2013

Wat een krachtpatser! Gekocht als vervanging van m'n iMac 27"/Intel Core i5/16GB/1TB uit 2010.

Had niet gedacht dat het verschil in vergelijking met m'n iMac zo groot zou zijn.
Programma's als Photoshop CC en dergelijke starten veel sneller op dan ik gewend was. De beeldkwaliteit is geweldig zoals altijd bij Apple. In combinatie met een Airport Extreme worden via Wifi a/c snelheden gehaald van 75Mbps up en download (100 glasvezel). De accuduur is ook zeer ruim. Je kan rustig 8-9 uur intensief werken op het apparaat voor hij weer aan de lader moet. De geluidskwaliteit is voor een laptop verrassend goed. De algehele indruk van de Macbook is zoals we gewend zijn van Apple. Een perfecte afwerking waarbij alles werkt zoals het moet.

Tegelijkertijd ook een Thunderbolt 27" aangeschaft. De combinatie hiermee werkt erg prettig, zelfs met het Macbook gesloten. Je hebt dan ook weer beschikking over een ethernet netwerk. Enige nadeel is dat er dan weer een Apple Magsafe Converter van €10 gekocht moet worden omdat de MB Pro over een Magsafe 2 adapter beschikt. Ook zitten er USB 2.0 poorten op het scherm, maar Apple komt waarschijnlijk binnenkort met een (onbetaalbare?) 4K opvolger. Vooralsnog en voor de werkzaamheden die ik doe is dit een uitstekende oplossing.